Skitdag!

                                            Datum: 2010-06-18 Tid: 09:47:42 Kategori: Julia
gårdagen alltså..

Eftersom den här bloggen ska handla om mig och Julia (och mycket annat) men främst om hur det är att vara mamma osv, så känner jag att jag även måste skriva in de tråkiga sakerna som dyker upp ibland. Det kan inte alltid vara på topp, tyvärr!

Igår klockan 11 skulle vi vara på plats nere på socialkontoret för att bekräfta ett faderskapsintyg och även gemensam vårdnad om lilla Julia. Morgonen hade börjat bra men blev sedan lite stressig och det påverkade självklart lilla stumpan eftersom hon inte var riktigt med på noterna. Först låg hon och sov i vagnen för att sedan vakna till lite och få blöjan bytt. Sedan direkt ner i vagnen igen eftersom vi behövde komma iväg! Hon som var hyfsat pigg och inte ville sova direkt igen efter blöjbytet.. Det blev jobbigt och hon skrek länge i vagnen innan jag lyfte upp henne och bar henne en bit på väg ner till stan. Johan fick cykla och ta barnvagnen samtidigt. Vi fick tyst på henne efter några minuter och sedan var hon lugn och sov lite.

När vi kommit in i rummet där vi skulle skriva på olika papper så var hon klarvaken och väldigt nyfiken på allt i rummet. Hon älskar ju att titta på saker och kan göra det länge! Tillslut var det inte roligt längre och jag ammade henne resten av tiden som vi satt där. När vi var färdiga och skulle därifrån var hon inte heller nöjd och vi satt kvar i väntrummet en stund extra och ammade henne ännu mer. På väg hem var det inte roligt heller. Hon skrek sig alldeles svettig i vagnen vilket resulterade i att Johan bar henne hela vägen hem (då hon somnade mot hans axel) och jag fick gå med både barnvagn och cykel.

Solen stekte och det var så sjukt varmt. Väl hemma så sov hon en liten stund, för att sedan vakna igen. Johan kände sig febrig så han stack hem efter en liten stund, stackarn! Idag har han 39 graders feber och är hostig..

Julia var oerhört pigg hela dagen igår. Det längsta hon sov i sträck var 1 timme men annars var hon pigg och ville antingen äta eller bara prata och titta på saker. Magen var jobbig så det var självklart en bidragande del till att hon inte sov så mycket. Framåt kvällen ammade jag henne igen och då spydde hon upp sjukt mycket mjölk. Hela hon, jag + soffan blev blöta och det resulterade i ett bad för henne (fastän hon badade i förrgår) och en dusch för mig. Seeeeeen, vid 21-22, då slumrade hon till i mitt knä och sov ända till klockan 6 i morse!

Nu ligger hon fortfarande och sover i min säng, som ni kan se i inlägget under! ;)
Vi får se när hon vaknar. :}
1 kommentarer                                                                                                                    
  Jacqueline - 18 år och blivande mami

DÄR ÄR DU! Jag lägger till dig på bloglovin. Hade bara besökt din sina en gång sedan du satte lösen haha, men kul att du kommenterade så jag kunde hitta tillbaka till sig!



DIN DOTTER ÄR SÅ OTROLIGT FIN! fast det får du säkert höra hela tiden!

Ska kika lite mer på bloggen nu hihi



SV: jaa, fick turen att dem hade den kampanj pris när jag precis var där :) Kronprinsessan som bjuder? haha

2010-06-19 l 02:57:41
Blogg/hemsida: http://jacquii.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: