Skönt med internet?

                                            Datum: 2008-08-20 Tid: 15:49:50 Kategori: Blandat
Jag har en liten fundering.

Säg att jag har en riktigt stor blogg, med flera tusen läsare om dagen. Då får jag såklart en massa kommentarer, snälla som elaka. Givetvis tar man åt sig av dem allihop, och de elaka sätter sig nog mest tror jag. Men man får helt enkelt försöka tänka bort dem och tänka på att det finns snälla människor där ute i världen.
Om internet inte hade funnits hade vi nog aldrig fått någon kommentar i stil med: Fan vad dum i huvudet och dålig du är. För vem går fram till en annan människa och säger så? Inte många i alla fall. Tänk vad lyckliga, eller mer glada vi hade varit, om vi hade sluppit alla taskiga kommentarer, om vi hade sluppit internet.

Men då var det något som slog mig.
Givetvis tar man tillfället i akt att säga något elakt till kompisen när internet finns. Självklart finns det saker som jag stör mig på gällande min (bästa?) kompis. Jag kan ju enkelt skriva att jag kommer från en helt annan stad och heter något annat, och skriva något riktigt elakt till min kompis som kommer få henne att fatta hur jobbig/dålig hon/han är!
Så tror jag i alla fall att det är för vissa stora bloggare. De taskigaste kommentarerna kanske kommer från någon i dess närhet? Det skulle inte förvåna mig. Jag skulle lätt kunna göra så mot någon jag känner (men jag är ju kapabel till allt i och för sig!)

Håller ni med?
Jag kanske är helt ute och cyklar, men jag tror det ligger något i det.
2 kommentarer                                                                                                                    
  "Antoniiio"

hahah lol , fan va kass blogg.... (Skämta bara, puss på dig) / ANTON

2008-08-20 l 17:31:18
Blogg/hemsida: http://indiesponge.blogg.se/
  Johan

ja jag blev sugen på att ha blogg, skaffade den rätt nyss :)

2008-08-20 l 18:05:42
Blogg/hemsida: http://joyan.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: