Allt som händer har en mening

                                            Datum: 2008-12-08 Tid: 13:24:29 Kategori: Filosofi
Har precis haft mitt svenskatal...

Helt jävla oförberedd, utan några som helst anteckningar jag kunde ta med mig upp, fick jag redovisa på svenskan för en liten stund sen. Livrädd och skakande ställde jag mig där uppe tillsammans med min grupp, och skrapade ihop ett VG+. Helvete vad skönt egentligen!
Egna ord.

Har för tillfället musik och borde egentligen arbeta med inlämningen vi har. Ska skriva en uppsats om en musikgenre, jag har valt disco.
Orkar dock inte med det just nu, utan ska efter att ha skrivit det här fortsätta läsa i min spännande bok. Det är inte många sidor kvar nu..

Blev nyss bjuden på kaffe! Drack gjorde jag inte, utan sög. Det var nämligen bara kaffepulver. Riktigt vidrigt, nästan.
Dagen som jag trodde skulle vara hemsk, slutar nu me glädje. Engelskalekionen är inställd på grund av (TACK VARE!!) något personalmöte. Aldrig har jag väl varit lyckligare!

Tänk att det är så lätt att göra en elev glad. Att ställa in en lektion gör verkligen elevens dag!

När jag satt där vid min bänk och lyssnade på gruppen som redovisade innan mig, tänkte jag lite. Egentligen, varför är man så fruktansvärt nervös jämt? Man kommer ju inte direkt att dö. Eftersom jag själv är publik så vet jag ju av egna erfarenheter att man ger fan vad i personen som pratar snackar om. Man vill helst bara lämna klassrummet och kila hem.
Men tänk, att i alla generationer har det varit såhär. För 20 år sedan stod där en nervös elev som skulle hålla tal. För 100 år sedan och för 300 år sedan. Jösses. Kommer det att existera om 300 år? =)

Långa inlägg, I know. Men jag måste skriva en sak till. En grej som hände för bara en liten stund sen.
Förut under webbdesignen (som jag för övrigt har en IG-varning i!) så tänkte jag fråga en grej till en kille i klassen. Sen kom jag på att nej, det borde jag nog inte göra.  Han visste nog ingenting om det som jag undrade.
Vet ni vad som hände nu eller?
När jag startade datorn så kommer MSN upp, och killen i fråga har skrivit EXAKT det om jag tänkte fråga. Som jag inte gjorde. 
Jag finner inte ord.
Det är för osannolikt för att kunna vara en slump helt enkelt. Allt som händer har en mening. =)
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: