Halsfluss..

                                            Datum: 2008-07-03 Tid: 13:13:20 Kategori: Blandat
Heeej på er kääääära, underbara människor! :)

Nu, är jag tillbaka igen. Läget är som såhär, jag är grymt sjuk. Kommer ni ihåg det inlägget då jag skrev att Sebastian vr sjuk? Nu är jag det också, en rejäl halsfluss som seriöst, tar död på mig.
Jag tar väl det hela från början:
Måndag: Känner att det svider i halsen när jag sväljer, jobbigt. Ringer doktorn som säger: för tidigt för att kunna se om du är sjuk, återkom i morgon.
Tisdag: Har inte sovit något på natten, så runt 04:00  går jag ner i köket, tänker ta en Ipren, men spyr istället ut ALLT jag har i magen i diskhon. (Jag vet, lite äckigt..) Somnar dock i soffan i ungefär 4 timmar, skönt med lite sömn. Vaknar, dricker någon klunk, spyr igen. Får komma till doktorn och de tar stick i fingret, kör ner en lång tops i halsen och jag får ligga kvar på "sjuksängen" eftersom jag inte kan röra mig. Pappa åker till apoteket och skaffar någon vidrig medicin som jag inte kan få ner (spyr ju upp allt jag har). Anledningen till att jag spyr upp allt är att halsmandlarna är så pass svullna att de trycker på kräkreflexen. (Kan ju även meddela att det är så pass svullet, att inte ens gomseglet syns..)
Bestämmer att jag ska åka hem och prova att ta penicillin ändå, om det inte funkar, dvs att den kommer upp igen, får jag åka in till KSS och få dropp istället.
Sagt & gjort, åker hem, tar penicillin, spyr upp den, åker till sjukhuset. Där inne är det SJUKT mycket människor ( på akuten då) Väntar någon timme, sedan kommer en urgullig kille och frågar hur jag mår. Jag svarar: VÄLDIGT DÅLIGT! Får då komma in och lägga mig på en säng och vila lite.
Haha, sen får jag ta några suppar i rumpan istället för vanliga tabletter eftersom de kommer upp igen. Trodde att det skulle göra jätteont och var nära att säga till mamma: men jag har aldrig haft analsex! Dock lyckas jag hålla mig och inte uttala mig något om mina sexvanor inför min mor.
Kommer in i något jättemysigt rum med fönster och någon Micke och Molle-affisch i taket. Där ligger jag en stund, sedan kommer en doktor in (kvinna) och kollar min hals. Tydligen hade doktorn i Hjo sagt att jag hade en halsböld (riktigt läskigt eftersom man då måste sticka hål på halsen för att få bort allt var..) Men doktorn i Skövde kunde dock konstatera att det rörde sig om en helt vanligt, otroligt jobbig, halsfluss.
Nu hade det gott väldigt många timmar sedan jag senaste spydde, så det var ju bra. Eftersom det var så ont om plats på sjukhuset så tyckte de att det bästa vore om jag åkte hem, så det gjorde jag...;P
Onsdag: Döda mig, snälla döda mig. Seriöst, går inte smärtan från HELA kroppen bort snart, så hänger jag mig.
Torsdag: Döda mig...nejmen, usch. Jag har tagit penicillin nu och någon värktablett som tydligen ska göra susen. Fan också! Nu när det är soligt och allt så, får jag inte sola. Kroppen får inte bli varmare än vad den redan är. Febern går upp & ner mellan 39 - 36, jobbigt hörrni.

VARFÖR kan jag aldrig bli lite sjuk? Jag blir alltid sådär sjukhus-sjuk. Jag tror att Gud vill döda mig, eller sätta mig på prov...Hmm, läskigt. Aja, nu vet ni läget i alla fall. Har fått i mig lite mat som tur är. Det enda positiva med det här är väl att jag har minskat i vikt med 4 kg. Antagligen kommer jag gå upp dessa snart igen, men det är ju en bra bit på vägen ner.

I måndags läste jag mitt horoskop, lite roligt, det stod följande:
Juli börjar lugnt och harmoniskt. Astrologiskt syns inte ett moln på din himmel. Nu erbjuds du möjlighet att vila och njuta av sommaren. Att påbörja en hälsokur, diet eller träning är optimalt för du kan känna av resultatet omedelbart. Ifrån den 13 juli och perioden ut färgar sensuella Venus energi i ditt liv. Kärlekslivet påverkas gynnsamt och människor attraheras av dig nu. Nytändning för er som har en relation eller ett möte med en alldeles ny person väntas..

Det roliga är ju självfallet: Att påbörja en hälsokur, diet eller träning är optimalt för du kan känna av resultatet omedelbart. Hah xD

Ta hand om er, jag hoppas att ni mår bättre än mig. Puss puss <3
1 kommentarer                                                                                                                    
  mojje

det var en rejäl hälsokur du fick ;)

2008-07-03 l 17:18:04
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: