Blogghjälp!

                                            Datum: 2008-05-23 Tid: 23:51:57 Kategori: Blogghjälp
För ett tag sen när jag var sjukt aktiv här i bloggen, så startade jag en kategori vid namn; Blogghjälp. Nu såhär på kvällskvisten så tänkte jag skriva ett litet inlägg om just blogghjälp.
Hoppas ni kan få nytta utav det!
En sak som jag tänkt på ofta, är det där med STOR TEXT. Om man har valt stilmallen Fashion till exempel, så är rubrikerna alltid STORA. Det kan vara ganska störande tycker jag (visst, snyggt ibland kanske) men nu ska jag hjälpa er hur ni tar bort den!

Om ni går in på er stillmall, så kommer ni finna en rad som det står följande på:

text-transform: uppercase;

Det betyder då att alla bokstäver är stora. Dock finns den här raden på ganska många ställen, men jag tog den första raden jag hittade och ändrade på! Det kan ni också göra, annars är det bara att ändra.

text-transform: none;
Sådär ska raden se ut om ni vill ha små bokstäver. Ni bara skriver none, istället för uppercase.
Var inte detta det lättaste ni någonsin sett? =)
Good luck everyone! =)

P.S. Jag fick G i engelska A. Fyfan vad sämst...D.S.
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: