Ni kan inte ana vad som hänt..

                                            Datum: 2008-05-23 Tid: 23:29:25 Kategori: Blandat
God kväll bloggen :)

Klockan är 23:13 men jag är inte ett dugg trött. Tänkte friska upp med ett litet inlägg såhär på fredagskvällen.
Tittade ni på Talang 2008 förut?
Jag är kär nu.
I Seth Engström. Han är helt underbart fantastisk. Duktig som tusan + snygg som ett as! Mörkhårig, perfekt figur m.m.
Nåväl, här sitter jag med min godispåse och mår lite illa. Antagligen för att jag ätit för mycket. Mamma och pappa sitter nere och ser på någon film som jag såg typ, 2 minuter av. Just de 2 minuterna så grät en man hejdlöst! Det var hemskt. Han hade tydligen cancer och var döende, han var sjukt ledsen för det. Det fick mig att tänka till.
Skulle jag bli så ledsen om jag fick reda på att jag var döende?
Antagligen Ja, jag skulle bli sjukt rädd i alla fall. Är inte alla det egentligen? Rädda för döden, eller i alla fall för det som händer med en efteråt? Vart hamnar man? Själen måste ju hamna någonstans.
Det är vi sådana tillfällen som jag tror på Gud. Jag menar, en stor smäll i rymden kan väl omöjligt ha skapat själar? Visst, liv och sådant går jag med på, men inte en sådan fullt fungerande hjärna som alla har. Det måste vara något mer...

Har man varit elak, vad händer då? Kommer alla människor till samma ställe? Det finns såklart många funderingar om det, men jag vet inte riktigt. Jag kan erkänna att jag alltid trott att man hamnar i himlen efter döden i alla fall. Något jag tycker illa om, det äe personer som ALLTID vill klämma fram något bra ur någon annan. Okej, nu säger jag emot mig själv. Jag är nämligen en sådan person som alltid ser något gott i personen, men också något dåligt. Men om man tar t ex Englas mördare, jag skulle ALDRIG kunna förlåta honom för det han gjorde. Aldrig någonsin i mitt liv! Han förtjänar inte fängelse, han förtjänar inte döden, han förtjänar att plågas in i det sista. Han borde sakta ruttna bort och lida som bara fan! Det är min åsikt.

Sebastian var nyss här. Eller här & här, inte inne i huset. Han kom för att hämta sina pianonoter med Titanic-låten, tydligen hans favoritlåt att spela. Jag förstår honom, den är grymt vacker. Vi snackade lite, mest om hur omogen jag är och hur dålig jag egentligen är som människa. Eller nej, jag är väl rätt bra på olika sätt, men jag är inte speciellt seriös tyvärr. Jag är inte mogen för ett förhållande. Det är kanske inte så konstigt, jag är bara 17 år. Men en sak som är rolig, är att jag själv erkänner att jag är omogen. Då kanske jag trots allt inte är så omogen? Det är samma sak med sådana som säger att de har anorexi (bara som exempel..). De som säger att de har det, har det inte. Är man något, så håller man tyst om det eftersom det kanske är pinsamt att läcka ut till allt & alla. Har jag fel kanske?
Något som jag och Sebastian kom fram till är att vi kanske trots allt är perfekta för varandra, men inte just nu. Kanske hade det funkat om 3 år? Om vi hade träffats då istället...Jao, kanske det. Men nu, det går inte. Vi befinner oss på helt olika stadien i livet, jag går gymnasiet och han jobbar. Han bor ensam, jag bor med min familj etc.
Aja, jag hoppas att han har det bra nu i alla fall. Jag drömde faktiskt om honom härom natten. Att han hade gift sig med någon vacker tjej, och att han såg lycklig ut. Jag vet inte vem tjejen var (kanske det är jag!?) men han var lycklig i alla fall. Det gjorde mig glad.

Drömtjejen för Sebastian var den tjejen som jag var . Han visste inte om det då, utan trodde att drömtjejen var så som jag är nu. Han hade fel. Jag har totalt förändrat mig, både positivt och negativ givetvis, frågan är om det verkligen är så positivt?

Ååh, förlåt. Nu blir det ett sådant här långt inlägg igen, som ingen orkar läsa ändå. Men det är skönt att få skriva av sig lite såhär på fredagskvällen. Är grymt törstig, ska nog hämta lite Coca Cola, funderar seriöst på att vara vaken hela natten. I morgon konfirmeras min bror (som jag sääkert nämnde förut) och då kommer hela släkten hit. Hoppas på fint väder så att vi kan vara ute. Hatar när alla barn pillar bland alla grejer man har. När man för en gångs skull har städat, stökar de till det igen...Ungar...;P

Puss & Kram sålänge..
1 kommentarer                                                                                                                    
  castru

Kul att se andra som har jobbat lite extra med sin bloggdesign :)

2008-05-23 l 23:39:27
Blogg/hemsida: http://castru.blogg.se
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: