22 november 2008

                                            Datum: 2008-11-22 Tid: 21:36:04 Kategori: Vardagslyx
God kväll

Honey honey
är den låt som spelas just nu på min fina lilla bärbara dator.
Kvällen har spenderats i min lillebrors rum. Det är Guitar Hero som jag har fastnat för. Helt sjukt roligt när det väl fungerar. Jag håller mig på nivån medium hela tiden, men jag försökte mig på hard på några låtar också. Det gick dock inte så himla bra, så jag skippade det efter ett tag.
 
Vet ni? När jag "snackar" med min katt så pratar jag väldigt roligt. Jag får en helt annan röst, och säger saker som jag aldrig skulle säga annars. Som förut till exempel:
- Missan du har SVANS! Du är ett SVANSdjur! Ja!

Hur normalt är det på en skala? Men å andra sidan, finns det NÅGON som snacka r på vanligt språk till sitt husdjur? (Okej jag pratar hyfsat normalt till min salamander!)
Jag undrar verkligen vad Missan egentligen tänker när vi kommer där och snackar något random språk. Hon tycker nog att vi är...löjliga.
Nog om det.
 



Jag övningskörd förut. Det var mörkt och fullt med snö. Roligt! Körde runt i st an bland en massa hus och även ut på den lilla
slingriga vägen som leder till bland annat Marie.
Det är kolsvart, men jag kan ändå inte missa att det står en massa dovhjortar på gärdet precis intill vägen. De måste ha rymt från någon inhägnad för de ryckte inte till alls när de ser bilen. Det var faktiskt riktigt kusligt att köra förbi dem.
Tänk er själva:
Bilen går extemt sakta (knappt 20 km/h) och inte ens 3 meter ifrån er står en hjort och tittar rakt på dig. Öga mot öga. (Ni som har sett The Ring kan ju tänka er där när de stannar bilen mitt i vägen för alla djur..)

Jag hade dock turen på min sida och ingen skada skedde. Ändå var jag rädd när jag åkte där på grusvägen som leder ut till Almnäs eftersom det var ett buskage precis intill vägen. Vem vet vad som kan hoppa fram där?!
Det enda jag såg var en liten hare som sprang på gärdet där så fint.

Jag som annars inte är så vidare snäll mot mig själv kan faktiskt våga påstå att jag är riktigt bra på att se djur i skogen, på gärden osv, oasvett om det är ljust eller mörkt ute! Kan vara bra om man inte vill krocka.
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: