Roligt - Gott - Fint

                                            Datum: 2008-10-09 Tid: 19:17:37 Kategori: Blandat
Hallå

Har ni hört Moonlight Sonata av Beethoven?
Den är ju grym. Jag ska lära mig den på piano i alla fall, med Johan som lärare. Vad underbart att kunna den. Det är mitt mål, att lära mig den innan året är slut. Det ska nog inte vara några problem.

Nyss hemkommen är jag, från en liten tripp. Första stället att besöka var min gamla skola Guldkroksskolan. Där stötte jag på otroligt många människor som jag inte har sett på år & dar. Bland annat Alexandra [ Känner henne genom Marie! ]. Trots att det var flera år sedan jag såg henne så var det som igår. Det gillar jag, när tiden inte förändrar saker. [ I alla fall inte försämrar..]
Det var Öppet hus typ. Alla nuvarande nior kunde gå runt och titta vad det finns för olika gymnasium och linjer. Jag vet inte riktigt vad min bror är sugen på, men jag känner på mig att det blir samma som jag går på, IT.
Några människor från IT var för övrigt där, bland annat rektorn och studievägledaren. Jag älskar dem allihop. Så förstående och snälla.
Min gamla underbara mattelärare Fredrik befann sig där. Utan min vetskap har han blivit lärare på Fågelvik istället. Antagligen därför jag inte har sett honom på skolan den senaste tiden. Vad sorgligt. Han var ju lätt den bästa matteläraren där. Utan hans hjälp hade jag aldrig fått godkänt i Matte B.
Lollo & Marie satt borta i ett rum också tillsammans med några andra naturare gissar jag. Det blev inte mer än en vink till dem. Hade hoppats på att möta Cajsa också, men henne hittade jag i ett mörkt rum tittandes på någon film eller något. Var det overhead kanske?

Nästa stopp var hammarskiosken. Där blev det en Fransk Hotdog [ min nya favorit! ]
Strögade lite i stan, åkte sedan upp till Mullsjön för att kika på den fina utsikten. Solen hade ännu inte gått ned helt, så man såg det vackra landskapet. Fåglar som flyger eller flyter omkring på vattenytan. Underbart.

Lever på thé nu för tiden [ Te kanske det stavas, eller hur var det Morgan? :P ]
Det är riktigt gott faktiskt. I alla fall med litervis socker i. Utan det blir det ju...vidrigt.

Ska stanna hemma från skolan i morgon också. Då blir det plugg och en liten promenad till ICA tror jag. Är grymt sugen på, nej, inte godis, utan CLEMENTINER. Ska nog införskaffa mig ett par tre kg av de små godingarna. Gula, sura, små, det kan inte bli annat än bra.
Jag säger bara det. Stackars, STACKARS de människor som är allergiska mot citrus. Det som är så gott.

Nu ska jag öva på Moonlight Sonata. Önska mig lycka till! :)

Puss & Kram på er, fina läsare! :)
3 kommentarer                                                                                                                    
  Tobias

svar: visst visst :D

2008-10-09 l 19:39:54
Blogg/hemsida: http://grymtroligperson.blogg.se/
  Cajsa

jag snackade ju lite;) hehe informationsmöte!! <3 får ses nästa vecka;D

2008-10-09 l 20:13:20
Blogg/hemsida: http://cajsacajan.blogg.se/
  Marie

Det var jättekul att jag fick se en skymt av dig!! :D Va kul med lite Beethoven :) fast jag brukar säga Månskenssonaten :P

2008-10-09 l 23:47:16
Blogg/hemsida: http://sladdnarkotika.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: