Vad gör jag ens uppe?

                                            Datum: 2008-10-08 Tid: 00:36:21 Kategori: Blogghjälp
Hej på er fina läsare

Klockan är sjukt mycket och jag borde verkligen lägga mig i sängen.
Har suttit vid datorn så gott som hela dagen, och jag skulle behöva lite vila ifrån den. Men vafan, det får jag i morgon.

Jag kom på att jag inte har skrivit någon i kategorin "Blogghjälp" på jättelänge. Kanske dags att skriva ett inlägg?

Med tanke på att jag faktiskt ät jävligt trött, men att jag inte orkar tvätta bort sminket & borsta tänderna, så skriver jag endast en kort liten hjälp.

Hur man ändrar typsnittet på texten i alla inlägg!

Jag ändrade själv alldeles nyss. Från "tråkiga" Verdana, till Century Gothic. Ni kanske tycker att det är jobbigt att läsa? Hoppas inte det, för jag trivs med det. 
Hur gör man nu då?

Jo:
  1. Gå in på Design, alternativt redigera din befintliga stilmall
  2. Leta upp det lilla avsnittet som började följande:
/**Post's body text **/
.entrybody {

       3. Vid raden som heter font-family ska du skriva i vilket typsnitt du vill använda. Det kan stå flera olika typsnitt där redan, eller rättare sagt så gör det det. Men det är det första som räknas, det som kommer visas.

Skulle ni mot förmodan tröttna på det vanliga typsnittet så är det bara att ändra! :)

Nu ska jag verkligen sova.
Godnattkram till er alla ♥
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: