Körtelfebern lever kvar..

                                            Datum: 2008-09-20 Tid: 15:06:09 Kategori: Blandat
Åh, jag har panik!

Nu har den här perioden kommit igång igen, man klagar & klagar. Skolan går åt helvete, sjukdomar hit och dit. Känner ni igen er?
Hur som helst. Jag är sjuk.

Immunförsvaret försämras ju markant när man har haft körtelfeber. Det märks, kan jag säga. Jag kan inte ens vara i närheten av någon som är lite sjuk utan att jag själv blir det. Exempelvis förkyld, ont i halsen osv.
Nu då? Halsen är svullen, jag är trött, ögonen känns som två tunga säckar som bara faller. Vad säger man? Helvetesatan.
Under tider då jag var som sjukast, kände jag varje dag, verkligen varenda dag, att det var min sista.
Aldrig igen skulle jag få träffa de jag tyckte om.
Aldrig skulle jag få äta något gott.
Aldrig skulle jag kunna röra mig ute på stan igen.


Förstår ni hur dum i huvudet jag har varit?
Jag lovade mig själv att jag inte skulle äta ute, utan stanna så länge jag kunde i skolan och bara vila mellan lektionerna. Detta har jag ju klarat av. Verkligen inte alltså.
Jag skäms. SKÄMS. Hur kan jag göra såhär mot min kropp? Den lyckades ta sig igenom det enorma virus som hade attackerat min kropp, men jag gjorde det bara värre och värre ju friskare jag blev.

Helt enkelt, så fort man blir frisk så glömmer man av hur det är att vara sjuk. Hur jävligt det är att ligga till sängs i veckor.  Jag skulle inte klara av det igen.
Härom veckan när jag åkte till skolan så var vädret sådär underbart som det bara kan vara ibland. Molnen låg mjukt över berget och det enda jag ville var att...vara där.
Känslan av att dö fanns inte där, men känslan av att bara försvinna från alla problem, sjukdomar, alla jobbiga saker, den fanns där.

Jag gick ner 6 kg när jag var sjuk. 6 kg muskler och fett. Jag var, tunn. Tom inombords kändes det som. Den här terminen skulle bli en nystart för mig. Nya ämnen, ny kost, nya vanor. Hände det?
Nej, allting sjönk ner till att bli som det varit.
Godis, skräpmat, skolk, ALLT blev som det har varit.
Fortsätter mitt liv såhär så klarar jag mig inte, svårare än så är det inte. 3-4 kg har jag gått upp igen. På grund av dålig mat.
Antingen fortsätter jag som jag gör och misslyckas, eller också ändrar jag mig helt och försöker lyckas.

Som jag känner mig nu vill jag bara ut. UT i friska luften och lägga mig ner och vila. Luften inomhus fungerar inte. Jag spyr, halsen svullnar. Ögonen rinner.

Jag pallar inte

3 kommentarer                                                                                                                    
  michaela

fin du är :)

2008-09-20 l 15:48:58
Blogg/hemsida: http://mejx.blogg.se/
  Cajsa

du fixar allt om du bara vill:) finns alltid för dig frugan;) <3

2008-09-20 l 21:15:00
Blogg/hemsida: http://cajsacajan.blogg.se/
  C

du klarar dig igenom det här med, liksom allt annat! :) älskarey och vill att min ända melinda blir som vanligt igen och lever livet! :D <3

2008-09-21 l 20:17:43
Blogg/hemsida: http://yokiin.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: