Det ständiga sökandet efter bekräftelse

                                            Datum: 2008-09-03 Tid: 22:34:46 Kategori: Blandat
Vet ni?

Jag kom på att endel bloggare skriver långa, seriösa inlägg om rätt viktiga grejer. Det gör ju jag aldrig. Bloggen är mer som en dagbok för mig, jag skriver om vad jag gillar och vad som händer mig på dagarna. Kul att se tillbaka på senare faktiskt. Brukar ibland läsa igenom vad som hände i oktober förra året, och det roliga med det är ju att man då minns det som om det vore igår.

Hur som helst, det jag tänker skriva om nu (eftersom jag inte tänker sova än..) är tjejers olika sätt att söka bekräftelse på. Förut när jag satt vid Cajsas dator så sökte jag lite på ämnet och fick fram meningar som: "Flickor klär av sig i camen för att få bekräftelse", "Flickor knullar runt för att få bekräftelse." osv.
Det är ju HEMSKT!
Vad kan man säga?
Själv kan jag erkänna att jag nog är i behov av bekräftelse. Kanske inte dagligen, men många gånger i veckan. Det är ingenting jag skäms över, för jag vet att jag verkligen inte är den enda i den här världen som är det. Dock klär jag inte av mig inför äckliga killar som inte har något bättre för sig än att förstöra livet för unga tjejer.

Bekräftelse kan för mig vara att någon säger att jag gör någonting bra, till exempel. För andra (och givetvis för mig också) skadar det aldrig att höra att man har något fint på sig, man kanske har sminkar sig fint, ser gullig ut osv. Ni fattar! En bra bit på vägen till bekräftelse, är att tycka om sig själv. När inte bara andra människor talar om för dig hur bra du är. Utan när du även själv förstår att du är duktig, att du duger och att det du gör uppskattas! :)
Mitt självförtroende har varit sämst i många år, men sedan jag fick min första kille, så höjdes det mer & mer. Till slut hade jag så pass bra självförtroende att jag inte längre behövde honom.
Skämt åsido. Men jag blev starkare inombords, det är det det handlar om. Jag står för det jag tycker, och jag tvekar inte att dela med mig av mina åsikter till andra.
Det värsta jag vet är feghet. Ett citat som jag gillar: Det är okej att vara rädd, men inte okej att vara feg! Så jävla sant är det.

Det där med att "knulla runt" skulle aldrig kunna ge mig någon bekräftelse! Däremot gör det mig äcklad att veta att det faktiskt finns tjejer i min egen ålder där ute, som ständigt hittar nya killar att vara med. Vad är vitsen med det? Flera olika varje helg. Det som händer är ju att det blir sjukdomar och kanske oönskade graviditeter. Hur kul är det?
Jag vet till exempel en tjej. Hon är lika gammal som mig, om inte yngre. Hon har redan gjort abort 2 gånger. Vem vet, nu kanske inte hon kan få barn igen om hon vill det. Gör man abort är det ju risk för att inte kunna få barn igen. Sorgligt.

Vad tycker ni om det här med bekräftelse? Behöver tjejer det mer än vad killar gör tro?
Min tro är att alla människor behöver bekräftelse på något vis. Kanske det bara är så att tjejer tydligare visar att de behöver det?

Jag önskar att alla människor kunde älska sig själva. Jag älskar mig själv, det gör jag verkligen. Visst, jag vet att jag har mina hemska sidor då & då, men det har väl alla? Ingen är perfekt. Eller är det så att alla faktiskt är perfekta? Jag kanske är en PERFEKT Melinda Andersson. Marie kanske är en PERFEKT Marie Annell? Självklart! Jag tycker att hon är perfekt! :)
Det tror jag nog faktiskt, när jag tänker djupare in i det. Underbart.
En del människor påstår ju sig att hata sig själva. De hittar inte EN enda liten bra sak med sig själva? Det är lögn, det är jag säker på. Hjärnan vet nog allt någon liten (kanske egentligen oviktig) grej som man är bra på. Eller i alla fall inte helt värdelös på.

Många ord ikväll.
Men försök att komma på några saker som ni är bra på och skriv ned dem! Varför inte skicka en liten kommentar och säg något ni är nöjda med på er själva? Eller flera saker! =) Do it!

Behovet av bekräftelse är en mänsklig nödvändighet och kan göra oändlig skillnad i ett barns uppväxt, en medarbetares prestation och en älskade vilja att dela ett passionerat liv.
3 kommentarer                                                                                                                    
  cammie

oh där ser man =) jag har tänkt tanken oxå =)

2008-09-03 l 23:17:14
Blogg/hemsida: http://silverkiss.blogg.se/
  JENNA

jag tror att killar också har ett stort behov av bekräftelse. jag tror i stort sett alla människor har det. en del strre än andra.



när jag var yngre, md världens sämsta självförtoende, var det som e kick för mig att vara me mycke killar. inte gå hela vägen då, men det kändes som.. jag hade nått som dom villeha.

haha. och sen på senare år fattade man att idiot kilarna bara ville ha.. hm. mus.

2008-09-04 l 10:08:17
Blogg/hemsida: http://gucciime.blogg.se/
  Marie

Du kan va perfekt :D och dessutom äru en fantastisk vän <3<3

2008-09-06 l 20:41:03
Blogg/hemsida: http://sladdnarkotika.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: