Arbetsplatsen

                                            Datum: 2009-08-06 Tid: 16:49:25 Kategori: Filosofi
Jag sitter och tittar igenom min blogg lite. Hur jag skriver ner mina dagar och vad jag lägger ut för bilder och sådär. Nu den senaste tiden har jag ju jobbat, och för andra människor brukar ju jobb innebära att bloggen kommer i andra hand. För mig har den blivit ännu mer populär med tanke på alla bilder jag dagligen tar med Jennifer, och vad jag gör och så.
Sen att jag sitter med designer till långt in på kvällarna gör ju inte bloggen mindre aktiv.
Men jag gillar det.

En sak som är skönt med att jobba är att man inte får några läxor eller något som man måste göra hemma för att klara sig dagen efter. Man kan liksom komma hem och göra lite det man känner för, utan att alls behöva tänka på jobbet man ska till nästa dag.
Det negativa är dock att man (jag) är så otroligt jävla trött att jag knappt orkar stå upp när jag kommer hem. Värmen och de långa dagarna tar på en och gör att jag knappt orkar skriva ett litet blogginlägg.
Hoppas att jag i framtiden får ett jobb som inte gör mig så slö..


Och vet ni? Där jag sommarjobbar är det ju ganska mansdominerat. För att vara närmare bestämd så kanske det jobbar 100 killar där, och 3 tjejer (som alla har semester nu). You get the point?
När man sitter i fikarummet och lyssnar på deras skämt så är det ju ofta skämt om typ, sex och sådana saker.
Men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba så. Trots alla män så är de inte så "manliga" ändå. De bakar i sin bakmaskin. Måttar upp mjöl och kryddar så gott de kan.. ;P
De tjatar om sina hem, familjer osv.
När jag är på mammas jobb (som tvärtom är dominerat av kvinnor) så är det samma sak där. Förutom att de kanske snackar mer om inredning och nya recept och sådär. ><
Men annars är det faktiskt inte så stor skillnad.
Så jag fattar egentligen inte varför man tar upp ämnet i politiken över huvudtaget!! Herregud, låt det va.

Aa ni, vad gör man inte? ;)
4 kommentarer                                                                                                                    
  Emelie

Nån färg du tycker passar,nån ljus bara!

Ja nån sorts blomma av nåt slag.

Du är en ängel!

Kram

(samma lösen så det är bara in och ändra)

2009-08-06 l 17:24:12
Blogg/hemsida: http://emiiiiiiily.blogg.se/
  Emelie

Du det är lugnt!:D

Kram!

2009-08-06 l 18:34:44
Blogg/hemsida: http://emiiiiiiily.blogg.se/
  Emelie

Du kanske jag tycker är tjatig men det går inte och ta bort blommorna och sätta dit en blomma?

kram

2009-08-06 l 18:40:05
Blogg/hemsida: http://emiiiiiiily.blogg.se/
  Sabine - Ab imo pectore

jag har aldrig skickat något lösen i kommentarer, så du har det nog på din mail för det är bara där jag ger ut det.

2009-08-06 l 21:02:48
Blogg/hemsida: http://enibas.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: