School

                                            Datum: 2009-12-01 Tid: 19:15:48 Kategori: Blandat
Det är så skönt att jag faktiskt gör något nyttigt nu för tiden.
Igår skickade jag in en (viktig) naturkunskapsinlämning, och idag skickade jag in en svenskainlämning som rörde boken Flyga Drake. Jag tror att jag får MVG på bägge!
Haha, förlåt, VERKLIGEN inte. Jag kan säga som såhär att VG vore roligt att få, men får jag bara G så är det bra. För då har jag klarat av det och kan lägga det bakom mig.

I övermorgon har jag prov i företagsekonomi b och jag ska försöka göra textkommunikationsprovet så snart som möjligt också. Det vore väldigt skönt eftersom den kursen (liksom företagsekonomi b och svenska b) slutar i januari 2010.

Jag trodde först inte att det var sant, men det är faktiskt lite så att man saknar att plugga när man inte gör det. Plugget ger ju ändå någonting, och det känns som om man gör något viktigt förutom att dega framför tv:n eller sova bort dagarna.

Jag har en fundering...
Borde jag skaffa en kanin till? Jag känner mig nämligen så fruktansvärt elak när Nelly dagarna långa sitter i sin bur, ensam, utan att ha något att göra eller någon att leka med.
Det kan tyckas hemskt att jag bara "köper på mig djur" hela tiden, men å andra sidan känns det ju som om det är snällast för de djur som jag redan har. Missan klarar ju sig eftersom hon har oss och dessutom gillar att vara ensam, men Nelly är ju så pass social och livlig att hon skulle passa bättre ihop med en till kanin. Dock en unge då, så att de inte bråkar med varandra.
I så fall får jag vänta tills i vår, men då är ju frågan: orkar jag med en ödla, en katt, två kaniner och en bebis? =D
I och för sig så är det ju ingen större ansträngning att ta hand om en kanin, och det är ju inte någon skillnad på två stycken heller. Lite mer mat bara, men det är ju ingen fara. Hmm, jag ska tänka på det! :)
2 kommentarer                                                                                                                    
  Anton

Nej, du ska inte köpa en till kanin.

2009-12-01 l 22:45:09
  carin

jo gör det!!!!

2009-12-02 l 19:39:55
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: