Jag har fullt upp!

                                            Datum: 2009-02-19 Tid: 22:22:55 Kategori: Vardagslyx
Jag hinner nästan inte med!

Sedan jag skaffade Nelly så har mitt liv blivit nästan stressigt.
Det känns som om jag har 4 barn som jag måste ta hand om och ge mat. Eller, i alla fall 3. Familjen matar ju oftast Missan och tar hand om hennes låda osv, det är ju bra.

Nu är jag helt plötsligt lite låst eftersom Nelly behöver komma ur buren och inte vill sitta där hela dagen. Dock får ju Ella göra det, vilket är otroligt synd.
Jag längtar tills de kan vara ute i sina sommarburar. Eller rättare sagt, jag får ta mig i kragen och bygga en bur till Nelly. Jag och pappa har redan byggt Ellas, och jag tänker inte köpa en sån där liten jävel från granngården. De är ju riktigt minimala.

Nästan så att jag hoppas på att de båda kaninerna faktiskt kan komma överens, så att vi slipper att ha 2 burar i vår inte alltför stora trädgård. Men skulle det visa sig vara en omöjlighet, ja då har jag inget annat val än att sticka och köpa lite brädor och nät! :D

Rätt kul och snickra i och för sig. Nästan så att jag hoppas att de inte kommer överens nu bara för det.. :P


Min sovmorgon rubbades nyss eftersom jag hade glömt att jag skulle stå i skolans cafeteria klockan 08:00 i morgon. Dock är jag nog en riktig svikare och skiter i det.
Får verkligen hoppas att de hittar någon annan frivillig människa som kan vara så god och ta min plats.
Jag kan inte gärna hoppa en sådan lång sovmorgon! Herregud.

Jag och Anton var på MIO förut och testade sängar. Jäklar vilka sköna det finns egentligen. Jag skulle inte tacka nej till en sån där sköning som man kan vinkla med hjälp av en liten kontroll. :'D Fasen, tänk vad skönt att ha när man glor på tv etc.
Tog en kopp varm oboy från den underbara maskinen de har där i ett hörn också. :D

Hur kommer det sig förresten att jämt, eller nästan jämt i alla fall, blir det väldigt mycket klättring och en massa hopp när jag och Anton är ute på promenader? Alltid måste vi gå bland en massa jordhögar och nu är det fullt av snö också..
Vi gick på ett gärde förut som var helt vitt av snö. Trodde ett tag att jag skulle bli snöblind där!
Det hade inte varit roligt, alls!

Nu ska jag borsta tänderna, sedan sova!
Puss <3
1 kommentarer                                                                                                                    
  Anton

Men det är iallafall kul med alla hopp och klättring, eller hur? :D

2009-02-20 l 10:45:10
Blogg/hemsida: http://indiesponge.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: