Photoshop #4

                                            Datum: 2009-07-22 Tid: 12:41:33 Kategori: Photoshoptips
"Hur gör man för att få sig själv på många ställen på en och samma bild?"

När jag ändå inte har nåt annat för mig, och när jag inte behöver lunch än på en stund, kan jag lika gärna fylla på kategorin ytterligare.
Alltså det här är så löjligt busenkelt så det är nästan pinsamt. : )



¹ Ställ kameran stadigt där du vill ta kortet. Till bilden ovan [] behövde jag endast ett bord och ett par böcker, sedan stod kameran stadigt och bra. Jag använde utlösaren på kameran och fick sedan skynda mig att inta min position. ; ) (Fast jag hade typ 15 sekunder på mig så det gick bra!)
Se till att inte flytta på kameran medan du tar dina bilder. Minsta lilla nudd kan orsaka katastrofala följder!! :P

² Öppna dina bilder i Photoshop. Du väljer en bild av alla dem du har (den fungerar som en basbild eller vad man ska säga) och dra över en annan så att den ligger över den första bilden. Du använder dig av Move Tool (V) för att dra över bilden. Sedan väljer du Eraser Tool (E) och med hjälp av det suddar du fram dig själv på bilden som du hade innan. Sedan fortsätter du att dra över dina andra bilder, sudda osv.
Man kan antagligen använda en massa andra funktioner också, men den här är den minst krångliga enligt mig. Man behöver inte tänka så mycket, utan bara sudda och leka lite. ; )
Lät det krångligt?

³ Se till att inte förstöra någon del av dig själv under tiden du suddar, utan var försiktig. Då blir det kanoners kalkoners! : )
Puss
5 kommentarer                                                                                                                    
  emma

tack så mkt =)

Gör du idag då?

2009-07-22 l 13:01:37
Blogg/hemsida: http://lifeupsidedown.blogg.se/
  emma

babla på du haha så kul så =)



Jo håller emd dig..

2009-07-22 l 13:02:01
Blogg/hemsida: http://lifeupsidedown.blogg.se/
  emma

Är du duktig på ps?



Okej msyigt med fota =)



Jo som jag med, men det kostar ju så mkt :s

2009-07-22 l 13:38:34
Blogg/hemsida: http://lifeupsidedown.blogg.se/
  Sabine - Ab imo pectore

japp det ska jag.

2009-07-22 l 17:29:44
Blogg/hemsida: http://enibas.blogg.se/
  emma

hihi okej nej undra bara om du kunna hjälpa mig därför jag fråga :D

2009-07-22 l 19:08:22
Blogg/hemsida: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: