Ikon i browsern

                                            Datum: 2009-05-17 Tid: 20:04:42 Kategori: Blogghjälp
Eftersom jag inte har nåt annat för mig så tänkte jag göra ett litet Blogghjälp-inlägg för skojs skull.
Tänkte visa er hur man enkelt lägger in en egen liten bild i browsern, som jag själv gjorde idag.
Internet Explorer kan ju ta sig i röven, där är bloggen ändå helt cp.
Använd Mozilla om ni vill se bloggen där den är som bäst! =)
På bilden nedan ser ni hur resultatet blir:



  1. Hämta hem en bild eller gör en egen. Funkar bra i exempelvis photoshop (där gjorde jag min). Hämta hem penslar från DEVIANTART. Bara att söka på "photoshop brushes" eller skapa en egen.
  2. Spara bilden och döp den till något du kommer ihåg.
  3. Gå in på fuskbugg.se och tryck på Ladda upp nu
  4. Klicka på Bläddra och leta fram din bild, godkänn avtalet och tryck sedan på Skicka.
  5. "Din bild laddades upp och finns här", tryck på här.
  6. Kopiera sedan (CTRL+C) texten i adressfältet.
  7. Gå nu in på din blogg och vidare till din kodmall
  8. Leta upp </head> och klistra in följande kod nedanför det.
<link rel="shortcut icon"  href="Lägg in din kod här">

       9. Glöm inte att lägga in den så i alla kodmallar. Front page, Entry page, Category page & Archive page

Sådär nånting, nu ska det nog allt fungera! =)
Lycka till!
3 kommentarer                                                                                                                    
  Anonym

sv: tack!

fin blogg btw :)

kram

2009-05-17 l 21:52:29
  ~ Beatrice, lycklig mamma till Devin, 090723 ~

http://beabus87.blogg.se/2009/december/hjalp-med-bloggdesignen.html



Snälla, kan du hjälpa mig?!

2010-01-03 l 13:33:01
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/
  ~ Beatrice, lycklig mamma till Devin, 090723 ~

Tack så jättemycket! Äntligen så ser min blogg ut som jag ville! :D TACK!!!

2010-01-03 l 19:17:33
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: