Jeopardy på historian

                                            Datum: 2009-05-11 Tid: 20:41:18 Kategori: Vardagslyx
Hejsan vänner,

Dagen började med att jag vaknade runt 9-tiden och gick upp och åt frukost. Den bestod av flingor (med oboy i!) som vanligt.
Kände mig (och känner mig) inte riktigt frisk så jag stannade hemma från skolan idag förutom den allra sista lektionen. Den fick jag absolut inte missa kände jag, för det var nämligen historia.
Som ni kan läsa i rubriken så hade vi jeopardy där idag, och det gick väl som väntat, kanske.
Jag var i grupp med Anton, Jesper och Jim, och tillsammans lyckades vi skrapa ihop inte mindre än 300 poäng.
[Man behövde minst 2000 poäng för att bli godkänd..]

Det var kanske inte så lyckat då, men livet går vidare. Jag ska få en annan uppgift så att jag i alla fall klarar G. Det blir väl även det betyget som jag får i slutbetyg sen, men det är ju ändå ett godkänt. Då kan jag lämna det bakom mig.
Jag hatar historia.


Jag och Anton gick in till stan sen, med dystra miner. Jag försökte låna en bok på biblioteket, men den fanns inte inne. Min vanliga otur..

Justde, när jag satt i busskuren och väntade på bussen till Skövde förut, hände något.. oväntat och ganska konstigt.
Själva kuren började låta, eller taket lät. Som om någon gick på det. Det knakade konstigt, och ett tag tänkte jag ta mitt pick och pack och springa ut därifrån och skydda mig. Jag kunde dock behärska mig, och satt kvar.
Jag fick tankar som:
Det är säkert någon som kastar sten på kuren, som vill att den ska gå sönder, eller vill skada mig, men inga stenar syntes till i närheten.
Det var säkert bara några andliga som ville skrämma upp mig, eller något i den stilen. :)
Kuren höll i alla fall, och jag kunde senare hoppa på bussen oskadd.

Shit, min cykel står kvar nere vid busshållsplatsen, jag borde gå och hämta den!
Later! ♥



.

0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: