Fysiska omöjligheter

                                            Datum: 2009-11-22 Tid: 19:12:11 Kategori: Blandat
Något som är nytt för mig nu i och med graviditeten är alla fysiska omöjligheter som finns runt omkring mig! Jag har alltid varit en "somna på magen"-människa för jag tycker att det är så himla skönt att ligga på magen med ena kinden på kudden.
Nu har det blivit omöjligt för mig. Dels för att det gör ont i magen av att ligga på den, och dels för att det gör förbaskat ont i brösten (ännu mer än i magen!).

Det var den första fysiska omöjligheten. Den andra är skolan. För första gången i mitt liv så känner jag faktiskt att jag vill till skolan. Jag vill vara där och klara alla kurser, men det är omöjligt.

-Jag kan inte stå upp -jag svimmar pga. lågt blodtryck.
-Jag kan inte sitta på en stol. (Anledningen till det är att den positionen är så ovan för mig nu att jag spyr av bara det. Därför halvligger jag när jag äter! I soffan.)
-Jag mår inte bara illa, utan jag spyr när jag minst anar det. Därför har jag hela tiden en "spyhink" i närheten eftersom det ibland blir riktigt bråttom.
-Jag kan inte riktigt styra mina tankar...Tänker jag på vissa maträtter så spyr jag av bara tanken på det.

Jag är orolig! Orolig för min hälsa, men främst för barnets hälsa. Jag vet inte om jag köper det där med "det är alla hormoner i kroppen som gör dig illamående" längre. Kanske ska jag ringa läkaren och säga att jag vill ha en riktigt stark tablett mot det här. Det håller inte längre.
Det har till och med gått så långt att jag i vissa stunder överväger att somna in, och inte vakna upp igen.

Jag vill inte vara en sån människa som ger upp och tar livet av mig, men just nu så ser jag ärligt talat inte något ljus i den här eviga tunneln av illamående och andra hemskheter.
Är det meningen att jag ska dö tidigt? Vill inte Gud att jag ska leva hela mitt liv? Det tänker jag i alla fall inte göra om jag det innebär att jag ska må dåligt i tid och otid.

Har i alla fall tänt lite ljus på mitt fina sängbord. I hopp om att lågorna då och då ska fladdra till och visa att jag inte är så ensam som jag känner mig. Fladdrar dem? Nej.
Det enda som är levande i mitt rum just nu är en (i och för sig halvdöd) katt som ligger och steker i min fåtölj, och en söt Sixten borta på byrån. Sedan antar jag att bebisen i magen också är levande! Det hoppas jag i alla fall.

På tal om något annat...
Igår storstädades mitt rum och jag kan inte säga annat än att jag stormtrivs i mitt "nya" rum. Sängen har bytt plats, nya gardiner har hängts upp, möbler har flyttats om lite och det är allmänt fint, fräscht och mysigt här inne! Underbart. Sedan har faktiskt adventsljusstaken ställts fram i fönstret också, men den ska inte tändas förrän senare i veckan...



0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: