Tandblekning & resultatet:

                                            Datum: 2009-09-06 Tid: 15:27:59 Kategori: Vardagslyx
Hej på er :)

Igår vad jag i Göteborg en stor del av dagen och blekte tänderna med min kära vän Anton.
Det är något som jag velat göra i hela mitt liv, och äntligen kom chansen.

Klockan 13:00 hade vi tid, och vi var där i god tid. Själva kliniken såg mer eller mindre ut som en lägenhet, och hade ett antal små rum. Det var väldigt mysigt där faktiskt.
Vi fick vara i ett litet rum där det var fullt av diplom på hela väggarna som tilldelats Alexis Hall (han som blekte våra tänder)

Jag var först ut, och det jag fick göra var att lägga mig på något som såg ut som en sjukhussäng, något smalare bara. Jag fick in en röd grej i munnen som höll isär läpparna. När jag tänkte på hur dum jag måste ha sett ut så låg jag där och skrattade, hela min kropp hoppade upp & ner. Pinsamt.
Han la på en massa gel på mitt tandkött som skulle skydda det mot det starka ljuset. Det var blått, både ljuset och den skyddande gelen.

När han var färdig med all förberedelse så fick jag ligga i 10 minuter med det blåa ljuset riktat mot munnen. Sedan upprepdes proceduren 2 gånger, så allt som allt tog det ungefär 45 minuter.

Det ilade och isade något så FRUKTANSVÄRT i mina stackars tänder. Först var det endast på nedre tandraden, det spred sig till hela käken och jag ville inget hellre än att lägga mig framför tåget och få bort smärtan. Ibland är fysisk smärta värre än psykisk.
Sedan spred det sig till den övre, och jag tror att det var chocken av allt ljus som senare fick mig att få feber och må riktigt dåligt.
(Jag mår riktigt dåligt idag med..)


Jag kan aldrig vara seriös på sådana här bilder. Menmen, hoppas ni ser lite av hur det ser ut i alla fall, trots den kassa kvalitén.
Jag är faktiskt nöjd. Både jag & Anton fick vitare än det vitaste.
(Men Alexis sa innan att jag redan hade vita tänder:])


1 750 kr gick kalaset på.

0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: