Kvällsinlägg om bebisen

                                            Datum: 2010-04-06 Tid: 22:36:20 Kategori: Julia
Ibland är graviditeten inte lika härlig som annars. Just nu sitter jag i sängen och skriver och har ovanligt ont i ryggen och övre delen av magen. Jag gissar på att det är att livmodern som spänner och drar ihop sig och som framkallar den här ohyggliga smärtan. Jag finner ingen skön ställning alls, varken liggande, sittandes eller stående. Ibland "vibrerar" bebisen inne i magen, jag undrar vad det är som händer då.. Läste nyss på en sida att vibrationerna kan bero på antingen hicka eller att barnet kissar, men även av neurologiska skäl - dvs. barnet är inte färdigt än och därför kan den rycka till då och då. Skönt, då slipper jag oroa mig för det. Fick tankar om att barnet kanske har en missbildning som gör att den rycker till pga. tix eller liknande! Läskigt..

Min moster kom över tidigare ikväll med en påse med bebiskläder. Jättefina tröjor och bodysar som vi kommer ha stor användning av! Tusen tack för det, så snällt av alla att dela med sig! :) För tillfället står det en stor flyttkartong under mitt skrivbord som är fylld med bebiskläder, både köpta (från mamma och från Johans far) och ärvda från Johan och min kusin. Kanon! Känns skönt att kläder inte är det första vi behöver tänka på sen när bebisen väl finns. Det som återstår nu är bara att välja ut lämpliga kläder att ta med till bb, undrar vilket som blir det första plagget!? :}

Nu ska jag försöka sova bort smärtan, i morgon är det informationsträff hos försäkringskassan som gäller! Låter otroligt tråkigt...
Puss och godnatt!
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: