För mycket snö

                                            Datum: 2010-02-20 Tid: 18:54:44 Kategori: Blandat
Jag och mamma var precis ute och gick i snövädret. Eller precis och precis, jag har faktiskt hunnit med att både väga mig och tvätta Sixtens bur sedan vi kom hem igen. Det slog mig att vår våg är sjukt opålitlig. Jag tog av mig de tjocka byxorna och den feta tröjan för att få en så exakt vikt som möjligt, och vågen visade 68 kg. "Herregud vad har hänt?" tänkte jag eftersom jag för ungefär 3 veckor sedan vägde 71 kg. Jag kan ju inte gärna gå ner i vikt nu när magen växer mer och mer för var dag som går!

Jag provade att väga mig igen, den här gången när vågen stod på golvet istället för på mattan. Då visade den 73 kg. Gick ut i hallen och ställde vågen på mattan där, och den visade 75 kg. Ställde den sedan på hallgolvet och då visade den återigen 68. Jag har med andra ord ingen aning om vad jag väger. Dock hoppas jag att det är 73, för det verkar mest rimligt.

Själva anledningen till att vi gick ut över huvudtaget var för att jag skulle köpa godis. Det var inte plogat på cykelbanan så vi fick gå på vägen, bland alla bilar. Scary ;O Vi skulle bara till kiosken först, men då visade det sig att den var stängd. Fan ock, då gick vi vidare till ICA, en riktig omväg. Nåväl, nu fick vi motion i alla fall, det är ju alltid bra! :}

Med tanke på min ökade blodvolym så svettades jag som en jävla gris kan jag säga. Jag stinker något så fruktansvärt just nu, så jag ska alldeles strax dra mig upp mot duschen. Ikväll är det Melodifestivalen igen, vi får se om det är några bra med! Let's hope so! Johan kommer hit senare också, just nu är han i Skövde eftersom han har spelat trummor i något band på Younomia! Hoppas han kommer hem också, så att det inte blir för mycket snökaos..:S
Ha en fin kväll vänner! :}
Nu, duschen!
2 kommentarer                                                                                                                    
  Emma, Mamma till Tuvaliee!

Ja det menade jag. Det finns ingen annan som stavar så som jag gör min dotters namn. TUVALIEE, med TVÅ e på slutet.. Vet att det finns en som stavar; Tuva-lee...

2010-02-20 l 21:22:30
Blogg/hemsida: http://aboutourslife.blogg.se/
  Emma, Mamma till Tuvaliee!

Inte ett dugg orolig, bara irriterande när du skrev som du gjorde.. =) Jag personligen tycker inte om namn med bindestreck med men så som du skrivit va inte så tokigt.. Det är väldigt fint med ovanliga namn. Hade Novaliee och Tuva när jag va gravid, men då hon va såå liten när hon föddes så tyckte jag att Tuvaliee passa bättre eftersom det låter mindre på nå vis! ^^ :) När har du BF?

2010-02-21 l 09:55:58
Blogg/hemsida: http://aboutourslife.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: