Förlossningskliniken

                                            Datum: 2010-02-09 Tid: 14:34:08 Kategori: Julia

Jag sitter och tittar på Förlossningskliniken och ibland är det fasen inte långt till tårarna! På en tjej så gick vattnet i vecka 26, och de fick göra ett akut kejsarsnitt. Vecka 26?! Det är ju den veckan jag är i nu.. Den lilla pojken som fick namnet Ricky var sjukt liten, vägde endast 935 gram, och kommer att få ligga på sjukhuset i ett par månader eftersom risken för infektioner är skyhög. Han kan bli döv, han kan bli blind...

Jag hoppas verkligen att min lilla bebis håller sig inne i en sisådär 14 veckor till så att jag slipper sådana där komplikationer. Vill verkligen inte göra ett kejsarsnitt!

En annan tjej var inne på sin åttonde graviditet och kom in på sjukhuset i vecka 36 för att föda. Dock hade hon inga barn då hon och hennes man fått genomlida 6 missfall och en dödfödd liten bebis. Jösses vad hon skrek när hon födde! Dock verkar det vara rätt jobbigt för det ser ut som om det är 10 personer inne i samma lilla rum! Fick även lära mig nu att "dragkamp" är ett bra sätt att använda de rätta musklerna på när man föder barn. Med dragkamp menar de att föderskan håller hårt om en handduk och drar så fort en värk kommer, och i den andra änden av handduken drar barnmorskan. Haha, det kanske kan funka! :)

Snart är det Jon & Kate + 8. Det måste jag se!
Jag är nästan lite orolig förresten. Jag äter och äter hela tiden...är det bra för bebisen tro? Har idag tryckt i mig 2 mackor med honung, en halv blodgrape, en banan, 2 ölglas med oboy och en liten bit sockerkaka. Gud vad pinsamt!
2 kommentarer                                                                                                                    
  Wero

Jag mår alltid illa av sånna där program :( Men å andra sidan så mår jag illa av att titta på cityakuten också så :/ Jag hatar blod :(

2010-02-09 l 23:12:05
Blogg/hemsida: http://izredam.blogg.se/
  Beatrice (mamma till Devin ♥)

Jag var emot kejsarsnitt från början också, men när man kommer dit och måste göra ett så gör man ju det för bebisens skull. Det är inte så farligt som folk verkar tro :)

2010-02-10 l 17:53:28
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: