1 juni.. WHAT!?

                                            Datum: 2010-06-01 Tid: 10:35:56 Kategori: Vardagslyx
Tiden går för fort, faktiskt!

Jag minns det som igår när jag och Johan firade nyårsafton uppe på berget i Skövde. Det var fullt med snö och fullkomligt svinkallt. Medan Johan, hans mamma och morbror firade med ett glas champagne så hade jag en burk coca cola. Haha, men det var gott!

Nu har det gått 6 månader, jisses. Magen syntes knappt i vintras och nu är den borta och lilla Julia har kommit ut! Natten till idag gick bra, om än inte riktigt lika bra som de andra nätterna har gjort. Vad jag vill minnas så somnade jag runt 01:00 och vaknade igen 4-5 timmar efteråt. Då ville hon äta och hade svårt att somna om igen. Allt gick dock bra i alla fall för jag lät henne sova i min säng som är så varm och mysig. Där sov vi tillsammans ända till klockan 07:30! :}

Jag MÅSTE byta sängkläder idag. Lakanet är totalt dränkt i bröstmjölk som rinner ur mig på nätterna och en massa blod som även det rinner ut. Täcket är nedbajsat av lillan eftersom mamma skulle ligga i sängen med henne igår så att hon skulle lufta rumpan lite. Hon hade en liten tvättlapp under rumpan men självklart rann det ju åt sidan. Så en gul fläck av bebisbajs har jag på täcket. Mys! Det konstiga (eller kanske egentligen självklara) är att jag inte blir äcklad när det är mitt eget barn som bajsat/spytt osv. Nu har jag liksom många andra mammor blivit mer "äh, det är väl inte så farligt!" och låter skiten ligga. Fast någon måtta får det vara.. sängkläderna ska bytas och rummet ska dammsugas - idag!

OCH en annan grej som jag tänkte skriva om.. AMNINGEN!
Jag sa under hela graviditeten att jag ville amma och det gör jag nu också. Har en massa mjölk så att lillan blir mätt, det är riktigt skönt! Det enda jobbiga är att jag är så bekväm av mig.. det är så jobbigt att hela tiden behöva ta av och på sig kläderna. Jag måste köpa en amningsbh så att jag slipper ta av mig rubbet hela tiden. En annan grej som jag blev förvånad över också är att det gör så fruktansvärt ont att amma! Inte hela tiden självklart, men i början, precis när hon suger till och får i sig det första. SATAN vad det drar och jag känner ända ner i tårna hur ont det gör. Det är vid de tillfällena jag känner att nej, jag vill inte amma mer. Ersättning i flaska är betydligt skönare och går snabbare att göra! Dock antar jag att jag får försöka se fördelarna med att amma. Magen drar ihop sig snabbare och dessutom är det ju det mest naturliga och nyttiga för lilla Julia.

Nu sover hon i vagnen. Skrek lite först, men jag var bestämd att inte lyfta upp henne. (Gjorde frukost till mig själv nämligen...) Finaste bebisen! ♥ Hon är så otroligt medveten för att vara så liten. Ligger och kikar och ler lite emellanåt. Leendet är nog egentligen bara att det kniper lite i magen kanske, men hon ser så himla glad ut!

En fläskig bild på mig, men den har sin charm! ♥

1 kommentarer                                                                                                                    
  Frida

Hej!

Jag kan tipsa om en jättebra amningsbh från Babyproffsen.

Carriwell, amningsbh utan sömmar, den är helt underbar.

Jag har flera stycken, och när jag ammade så var de på dygnet runt, de är även perfekta att sova i med mjuka amningskupor så slipper du ha mjölk överallt. =)

Skickar med en länk så kan du se, fast det är bättre du går in i en butik och kollar.



http://www.babyproffsen.se/katalog_2010/index.html

Den finns på sidan 66, längst ner till höger.



Sen har HM (Commerce i Skövde) jättebra amningslinnen! De är guld värda så här nu när sommaren börjar!



Hoppas allt går bra med amningen, för det fan så mycket smidigare än att behöva gå upp klockan 05 och göra välling när lillan är jättehungrig. =)



Kram Frida

2010-06-02 l 13:48:49
Blogg/hemsida: http://www.FridasDesign.se
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: