10 juni

                                            Datum: 2010-06-10 Tid: 09:28:58 Kategori: Blandat
Tiden springer iväg, snart är vi inne i mitten på juni! Herregud! Solen har inte setts till sedan i söndags vilket är lite trist. Igår regnade det hela dagen vilket betydde att det inte blev någon utgång alls. Usch, jag som känner att jag vill ta promenader med barnvagnen men framför allt låta Julia sova ute i barnvagnen. Känns på något sätt som att det är nyttigt för henne. ;)

Tittade nyss på Vakna med the voice, Katrin Zytomierska var med och berättade om förlossningen. Det slog mig att våra förlossningar var ganska lika faktiskt, med det lilla undantaget att jag tillslut öppnade mig de sista centimeterna och slapp ett akut kejsarsnitt som tog 45 minuter. Rätt skönt kan jag tycka... På tal om min förlossning så kom jag häromdagen på att det var något jag glömde skriva med... nu minns jag dock inte vad. :/ Haha vad lägligt. ;) Jag kanske kommer på det innan jag avslutar inlägget..

Jag vet! Jag kan berätta hur oerhört stolt jag är över min lilla skatt medan jag funderar över förlossningen.. :) Endast 2 veckor gammal så klarar hon av att ligga på mage och lyfta upp huvudet och röra det från sida till sida. ♥ Dessutom (som jag är allra mest glad över idag) så sov hon mellan 21:00 - 04.15 vilket betydde 6 timmar sömn i sträck för min del = jag är utvilad! (Fick dessutom sova 1-2 timmar till sen när hon hade ätit klart!)


Lillan igår, i soffan. Titta på den lilla söta foten och de spretande tårna! :D

 

Far & dotter :) (Hon älskar att ligga sådär och kika på väggen och alla tavlor) Haha man tror att hon ligger och tittar förälskat på sin förälder fast i sjävla verket är vi för tråkiga för henne så hon tittar knappt på oss xD)

 

Julis ♥

 

Hmm, haha min mage efter 18 dagar! (Tagen igår) Det pinsamma är att den typ är plattare nu än vad den var innan graviditeten.. Har på mig en amningsbh som jag fick av snälla Jill, tack så hemskt mycket. Det är det bästa plagget jag någonsin ägt. Så otroligt smidigt!

 

Justde haha! Nu minns jag vad jag glömde skriva med. När jag hade riktigt ont där klockan 5-6 på morgonen under lördagen så tog jag mig ännu en smärtlindring, i form av en massagedusch! Det var riktigt skönt faktiskt, med undantag för den kalla stolen som jag knappt vågade luta mig emot eftersom jag var rädd att få ont i ryggan av den hemska kylan. Dock blev den lite varmare när jag sprutat varmt vatten mot den, och kunde sedan sitta där och njuta ett par minuter medan Johan låg och vilade sig i sängen bredvid. Dessutom (detta är viktigt att lägga till) så stärktes min tro om att jag fött barn en massa gånger i tidigare liv när barnmorskan sa att det på mig verkade som att "jag har gjort detta många gånger förr". :D Så roligt!

 

Eftersom Julia sover nu så borde jag passa på att göra de sakerna som jag annars inte hinner med. Borsta tänderna kan vara an bra start. Ha en fin dag nu! :)

 

 



2 kommentarer                                                                                                                    
  Sophie mamma till Nellie

Åååh vilken sötnos hon är!

Gaah bebis fötter och händer är sååå söta!

2010-06-10 l 10:59:48
Blogg/hemsida: http://beylejd.blogg.se/
  Beatrice, stolt mamma till Devin ♥

Ja, sån var Devin också. Han skulle äta precis hela tiden! :P

Var glad över att du kan amma säger jag bara!

Det kunde inte jag, vilket resulterade i att Devin nu går på "diet" därför att han är överviktig...

2010-06-10 l 23:01:31
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: