Förvärkar..?

                                            Datum: 2010-05-19 Tid: 11:31:01 Kategori: Julia
Vad jag har förstått så har ju en del kvinnor förvärkar under en stor del av graviditeten, men på mig har de kommit igår/idag. En underbar känsla som känns som mensvärk blandat med en stramande känsla runt om hela mellangärdet (eller hur man ska säga). Håller i sig ett par minuter, 3 ungefär, och kommer med 10-15 minuters mellanrum. Tjoho! :} Jag hoppas för guds skull att bebisen är på gång och att jag ska slippa utstå det här i 2-3 veckor till! Dock är det inte så farligt eftersom jag tänker bort det på nåt sätt. När jag vet att det för nåt gott med sig så är det liksom lättare att ha och göra med. Hade det varit en vanlig mensvärk hade jag antagligen klagat och haft ÄNNU ondare. ;P

Hur som helst.. tog mig nyss en dusch eftersom jag kom på att det var ett tag sedan sist. Det är skönt att stå där under det varma vattnet, skönt för magen! Dock är det inte lika skönt sen när man ska tvätta sig. Det är i stort sett omöjligt att nå ner till vaderna, och för att tvätta fötterna (japp, det måste jag för de stinker fotsvett!!) så får jag stå och hålla mig i själva duschgrejen för att inte ramla, samtidigt som jag får lyfta upp foten och tvätta den så gott det går. ^^ Hade tänkt raka benen idag också så att jag inte känner mig som världens äckligaste mamma sen, men efter en stunds tänkande i duschen fann jag det hela omöjligt. Har satt mig ner ett antal gånger och rakat dem, men det var ingen bra idé nu. Skulle antagligen inte kunna ta mig upp igen, och magen skulle klämmas. Antingen får Johan hjälpa mig nästa gång han är här, eller så får jag helt enkelt stå ut. ><

Just det, när jag ändå var inne lite på värkar så kan jag tala om för er att nu, nu går det inte att sova längre! Värk i ryggen håller i sig i vilken ställning jag än ligger i, och jag kan knappt ligga ner i 10 minuter innan båda händerna har somnat! Haha, de blir sådär riktigt stenhårda de små fingrarna, en underbar känsla! ;P Sover högst 2 timmar i taget, vaknar sedan för att jag behöver kissa och dricka.
Kom ut snart lilla bebis!
3 kommentarer                                                                                                                    
  JENNY

Tacktacktack ! :}

2010-05-19 l 12:02:39
Blogg/hemsida: http://jennyjanssons.se
  johanna

sv: haha nää det kan jag förstå :D

åh stackare, det lär ju vara skit svårt att raka benen, du får be din karl :P

2010-05-19 l 14:55:13
Blogg/hemsida: http://johannatillenius.blogg.se/
  Jacqueline - 18 år och blivande mami

Jag brukar få sammandragninar / förvärkar (HUR ska man skilja på de?) På vissa kvällar. De kan hålla på i två - tre timmar och kommer med 4 min. mellanrum och håller sig i 2 min. Ryggsmärtan är värst, mensvärken bryr man sig inte om med dessa rygsmärtor! usch

2010-05-19 l 14:59:15
Blogg/hemsida: http://jacquii.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: