MVC-besök 6/5

                                            Datum: 2010-05-06 Tid: 16:14:32 Kategori: Julia
Hejsan på er :}

För några timmar sedan var jag (och Johan) nere på mödravårdcentralen för ytterligare en vanlig koll av hur bebisen mår. Eftersom ingen av oss har körkort och det är på tok för långt för att gå (och cykla för min del just nu) så tog vi moppen ner. Lite väl våghalsigt kanske, men vi hade inget annat val tyvärr. Som tur är ramlade vi inte (jag kör som en gud) och allas liv är i behåll! Som vanligt så lämnade jag urinprov, fick stick i fingret för att titta blodvärde, kollade blodtrycket, lyssnade på bebisens hjärta, mätte SF-måttet och kände även efter hur den lille ligger där inne i magen.

Urinprov: såg bra ut
Blodvärde: 115
Blodtryck: 120/60
SF-mått: 35 cm
Bebisens hjärta: mellan 135-140
Läge: fixerad

Jag är så nöjd! ♥
Det känns lite för bra för att vara sant nästan. Liksom, när kommer det dåliga? Allting verkar lite föör perfekt nu för att verka sant, men det är bara att tacka och ta emot antar jag! Våran lilla bebis som alldeles strax kommer ut i den här grymma världen. En värld fylld av våld, hemska människor, miljöförstöring och mycket annan skit. Återigen kan jag inte annat än att känna mig elak som faktiskt låter en stackars liten människa behöva möta denna grymma värld. Fast å andra sidan tror jag att det är meningen att det här barnet ska leva, och göra något viktigt! :)

Snart kan jag lägga upp bilder på min egen bebis istället för att behöva ta en massa från internet. Det ska bli roligt! :) Haha, och justde, på tal om roligt! Johan skulle lyssna på hjärtljuden genom en såndär trägrej som barnmorskorna använder. Just när han ska försöka lyssna genom att trycka träsaken mot min mage så får jag världens skrattanfall för att jag börjar tänka på en massa skämt! Magen hoppar upp och ner som aldrig förr, haha stackars Johan.. han fick det nog svårt att höra något. Men tillslut hörde han ändå! :)

I väntrummet innan så satt det en tjej med sin lilla tjejbebis. Så fruktansvärt söt var hon! Då längade man till sin egen lilla bejby! :)



0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: