Ny familjemedlem

                                            Datum: 2009-02-10 Tid: 21:33:35 Kategori: Husdjur
Abbis, Knatte, Moa, Ella, Nelly

Det blev inte lilla Doris, det blev lilla Nelly.
Jag kunde inte motstå att idag köpa med mig lilla sötingen hem från den hemska djuraffären. Nu i efterhand kan jag inte förstå att jag inte köpte henne för längesen. De har misskött henne. Jag har läst i princip alla forum man kan hitta på internet, en  massa böcker och en massa andra sidor, och det står överallt hur en kanin ska ha det för att må som bäst.

Torrt och inte för varmt. Mellan 16-21 grader ska det vara, och jag kan säga att temperaturen har överstigit 25 grader LÄTT där hon tidigare har suttit inburad.

Vi tar det från början...

Emelie sov över hos mig inatt (på golvet..) och efter att ha ätit frukost hos hennes kära Markus så tog vi bussen in till Skövde. Alla mina pengar är slut nu. Det är helt sjukt, verkligen.
Ett par nya jeans, en jacka (från Gina) mineralpuder & läppglans (från Kicks) och en kanin + tillbehör fick följa med mig hem på bussen.
Buren är extremt stor och det var jädrigt pinsamt att kånka på den när vi skulle på bussen. Människorna där på resecentrum tittade rätt konstigt på oss när vi gick omkring där.

Självklart kunde jag inte hålla mig ifrån djuraffären och med tanke på att Nelly närmar sig 6 månader gammal så hade de nog avlivat henne om hon hade varit kvar i affären.. Sådant tål jag verkligen inte, så jag köpte henne för en hundring billigare.
Hon är så fruktansvärt gullig när hon sitter där i sin bur bland all halm. Liten och underbar.
Ska dock ringa till veterinären i morgon eftersom något med hennes päls inte står rätt till.
Den är helt matt och lite mjällig och det är inte alls bra.
Fråga är ju alltid bra att göra!
Jag HOPPAS att allting är i sin ordning och att hon ska slippa medicin osv. HOPPAS.

Bilder osv kommer en annan dag. Puss på er
2 kommentarer                                                                                                                    
  Emelie

TACKTACKTACKTACKTACKTACK för allt gumman, du är bäst <3

2009-02-10 l 21:58:56
Blogg/hemsida: http://tallbabe.blogg.se/
  Anonym

BRA ATT DU KÖPTE VIVVIS SYSTER !!!!! CARIN

2009-02-13 l 00:21:59
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: