Tips för kaninägare

                                            Datum: 2009-01-14 Tid: 20:42:16 Kategori: Husdjur
Det här är ju som jag har nämnt tidigare en blogg som handlar om precis allting. Eller nästan i alla fall. Det varierar ibland ganska kraftigt i alla fall.
Det som jag nu hade tänkt att rabbla upp för er som har små ninisar, är exempel på en massa (människo)mat som era små gnagare gillar.
Eller, Ella gillar det i alla fall. : )

En kanin måste ju äta varierande den också, och inte bara pellets och hö all the time. ; )
  • Kokt potatis - se dock till att den är kall, och att ni inte har saltat den. 
  • Majs, ärtor
  • Banan
  • Havrefras - ni vet sådana där "flingor" som ser ut som små kuddar : )
  • Kokta morötter
Kanske ni redan matar era kaniner med det här, men de här sakerna går verkligen hem hos min lilla nin.



6 kommentarer                                                                                                                    
  Emelie, den långe tjejen på 194cm! ;>

ska dom kokta morötterna vara kalla eller varma när kaninen äter dom? ;P

2009-01-14 l 21:55:02
Blogg/hemsida: http://tallbabe.blogg.se/
  Kim

kräsen kanin inte äta okokta morötter

2009-01-14 l 22:42:30
  linnea

Tack så jätte mycket !

Hur har din dag varit då?

2009-01-15 l 11:45:10
Blogg/hemsida: http://nejas.blogg.se/
  Cajsa

räknas jag som kaninägare? haha!:/

2009-01-15 l 13:30:37
  jag stör mig

jag stör mig på en sak! det är att du har skrivit copyright på dina bilder.

du kanske behöver veta detta men copyright är en lag som skyddar konstnärer,författare,musiker och så vidare

man måste alltså ansöka om det och det kostar pengar och jag antar att du inte har gjort det så sluta skriv copyright om du inte har det

2009-01-15 l 21:37:07
  Pearl

sv: nej precis. det gäller att verkligen veta vad man vill ha för motiv innan man gaddar sig.





vilken söt kanin. hade en dvärgvädur när jag var liten.

2009-01-17 l 16:16:09
Blogg/hemsida: http://intimacy.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: